Boerderijmuseum De Bovenstreek

Meer informatie

Hier wordt het boerenleven getoond zoals dat vroeger was, inclusief een prachtige collectie klederdrachten. De kinderen mogen in de hooiberg spelen!

Je krijgt een goed beeld hoe het boerengezin hier leefde en werkte. In de kleine kelder staan de weckflessen met groenten en vruchten uit de tuin. Buiten staat onder een kapschuur het materiaal waar de boer mee werkte om zijn land te bewerken. Kinderen spelen nu in de hooiberg en de boerenkarren op het erf worden af en toe nog gebruikt.
De moestuin en de bloementuin bij de boerderij worden keurig onderhouden. Meer dan honderd vrijwilligers zijn actief in het museum en zorgen ook voor de levende have, zoals de geiten en de schapen.

Kinderen zijn altijd welkom…

Kinderen zijn altijd welkom in het Boerderijmuseum. Er is een verkleedkist en daar kunnen meisjes en jongens hun boerenkleding uitzoeken. Ook is er een speurtocht voor de kleintjes uitgezet en aardig zijn ook de Oudhollandse spelletjes als bijvoorbeeld hoepelen en steltlopen.
Een topper is natuurlijk het spelen in de hooiberg.

Voor groepen vanaf 10 personen worden aantrekkelijke arrangementen aangeboden inclusief catering indien gewenst.
Denk ook eens aan Boerderijmuseum de Bovenstreek als originele trouwlocatie!

• Check de website voor actuele openingstijden.

Kenmerken

Neem alvast een kijkje