Stichting Kunstkring Noordwest-Veluwe

Meer informatie

De Stichting KunstKring Noordwest-Veluwe heeft als doelstelling kunst voor een breed publiek meer toegankelijk te maken door kunstenaars uit de regio een podium te bieden waarop zij hun kunst aan iedereen kunnen laten zien. De Kunstkring organiseert elk jaar de Kunstroute op de Noordwest-Veluwe. Heel veel enthousiaste kunstenaars uit de verschillende dorpen en steden op de NW-Veluwe exposeren hun kunstwerken in ateliers, galeries, restaurants en 'huiskamers'.

Doel is tijdens deze dagen Kunst bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht te brengen. Je kunt in dit weekend op een gezellige en informele manier kennis maken met kunstenaars die exposeren in de gemeenten Oldebroek, Elburg, Nunspeet, Harderwijk en Ermelo.

Je bent van harte welkom in de at…

Je bent van harte welkom in de ateliers om te zien hoe een kunstwerk tot stand komt. De kunstenaars geven uitleg over technieken en materialen die worden gebruikt en zij vertellen graag meer over het verhaal achter het kunstwerk. Op deze manier krijg je een goede indruk van de verschillende disciplines, technieken en van de zeer uiteenlopende opvattingen en manieren van werken. Naast het bekijken van de kunstwerken is het ook mogelijk een kunstwerk te kopen of een opdracht te plaatsen.

De KunstKring beschikt over een website http://www.kunstroute.nu waarop de namen van de deelnemende kunstenaars worden geplaatst met een link naar de eigen website. In het (gratis) boekje wordt van iedere deelnemer naam en adresgegevens en een foto van een kunstwerk opgenomen.